Ad Code

Συνταγή: Τα πρώτα μου τσουρέκια...για ακαμάτρες αλλά θαρραλέες κόρες!!! #mimi

 Τα πρώτα μου τσουρέκια...για ακαμάτρες αλλά θαρραλέες κόρες!!! #mimi

Συνταγή: Τα πρώτα μου τσουρέκια...για ακαμάτρες αλλά θαρραλέες κόρες!!! #mimi


Υλικά...
450 γρ. γάλα χλιαρό 
2 αβγά και 2 κρόκους και 1 αβγό  για το άλειμμα
150 γρ. βούτυρο καλής ποιότητας 
270 γρ. ζάχαρη 
2 βανίλιες
15 γρ. μαχλέπι
5 γρ. κακκουλέ (κάρδαμο)
3 γρ. μαστίχα 
100 γρ. νωπή μαγιά ή 4 φακελάκια μάγια (προτείνω νωπή)
1 κιλό αλεύρι σκληρό καλής ποιότητας αξίζει τον κόπο 
ξύσμα από 1 πορτοκάλι ή περγαμόντο 
1 πρέζα αλάτι 
αμύγδαλο φιλέ

Άλειμμα
1 αβγό 
Γάλα 
Ζάχαρη 2 κσ.

Εμπρός γενναίες μου...επάνω τους...σηκώνουμε μανίκια.

Γενικές οδηγίες.
Πρώτα από όλα φροντίζουμε να έχουμε χρόνο στην διάθεση μας. Τα τσουρέκια θέλουν αφοσίωση και χρόνο. Να είμαστε εκεί από το πιάσιμο της μαγιάς μέχρι το ξεφούρνισμα.
Να έχουμε κέφι, όρεξη  και πίστη σε αυτό που θα κάνουμε, να μην το φοβηθούμε.
Το περιβάλλον μας να είναι ζεστό τα τσουρεκάκια αγαπούν την ζεστούλα.
Ξεκινάμε έχοντας όλα μας τα υλικά γύρω μας σε θερμοκρασία δωματίου το γάλα χλιαρό και το βούτυρο λιωμένο.

Ξεκινάμε...

Προζύμι.
Σε μπολ βαθύ παίρνω μια κουταλιά μεγάλη από την ζάχαρη την μετρημένη, λίγο από το χλιαρό γάλα το μετρημένο, σπάω μέσα την μαγιά ανακατεύω καλά, διαλύω καλά την μαγιά και ρίχνω μέσα 1-2 κουταλιές μεγάλες από το αλεύρι το μετρημένο. Κάνω ένα πηκτό χυλό. Τον σκεπάζω με μια πετσέτα και τον αφήνω στην άκρη μέχρι να ετοιμάσω τα υπόλοιπα υλικά περίπου 10'-15'.

Σε μπολ ρίχνω την υπόλοιπη ζάχαρη, το υπόλοιπο γάλα,2 βανίλιες, σπάω 2 κρόκους και 2 αβγά τα ανακατεύω πολύ καλά και τέλος προσθέτω ξύσμα πορτοκάλι ή περγαμόντο. 
Μέσα στο λιωμένο βούτυρο θα ρίξω όλα τα μπαχαρικά, κακκουλέ κάρδαμο, μαχλέπι, μαστίχα (αφαιρώ ότι από αυτά δεν μου αρέσει και προσθέτω ότι μου αρέσει) και θα ανακατέψω καλά να αναμειχθούν.
Από αυτό το μείγμα θα προσθέσω το 1/3 στο μείγμα της ζάχαρης και τα αφήνω και τα δύο στην άκρη και το μείγμα της ζάχαρης και του βουτύρου.
Ανοίγω το προζύμι το ανακατεύω ακόμα λίγο και το αφήνω στην άκρη για 10'.

Αφού έχει φουσκώσει πολύ το προζύμι (αυτή η φάση μας δείχνει πόσο ενεργοποιήθηκε η μαγιά) το αδειάζω σε ένα μεγάλο λεκανάκι, επίσης εκεί αδειάζω και το μείγμα της ζάχαρης ανακατεύω καλά και αρχίζω να προσθέτω το αλεύρι σε δόσεις και να ανακατεύω ώστε το μείγμα να τραβήξει το αλεύρι. Όταν ρίξω όλο το αλεύρι και το έχω αφομοιώσει με τα υπόλοιπα υλικά και το ανακατέψω κάποιες φορές το σκεπάζω και το αφήνω 30' στην άκρη. Το ζυμάρι αυτό κολλάει στα χέρια μου.

Και Αφού έχει φουσκώσει το ζυμάρι αρχίζω να το ζυμώνω με τα χέρια και αρχίζω να προσθέτω σιγά-σιγά το μείγμα του βουτύρου. Έχω μια πολύ ωραία αφράτη, μαλακή και βαριά ζύμη  θα έλεγα στα χέρια μου. Από δω και μετά άμα θέλουμε συνεχίζουμε να ζυμώνουμε με τα χέρια για 10' ή με την κουζινομηχανή για 5'. Στο τέλος του κάνω κάποια διπλώματα (θα δείτε τον τρόπο στο βίντεο) ώστε να κάνει η ζύμη κορδόνια. Προσέχω να μην το πάρα κάνω στο ζύμωμα. Το σκεπάζω και το αφήνω στην άκρη να φουσκώσει να γίνει το διπλάσιο και τριπλάσιο !!!

Ανοίγω το ζυμάρι μου και αφού έχει φουσκώσει καλά ,λαδώνω ελαφρά τα χέρια μου και τον πάγκο που θα δουλέψω, αυτό το κάνω σε όλη την διάρκεια που πλάθω τις πλεξούδες για να μην μου κολλάει η ζύμη δεν χρησιμοποιώ αλεύρι. Τώρα θα ζυγίσω το ζυμάρι μου θα 'ναι γύρω στα 2 κιλά. Το χωρίζω στα 4 ώστε να κάνω 3 μέτριες πλεξούδες των 500 γρ. και 5 μικρά τσουρεκάκια των 100γρ. Ή όπως τα θέλω .Εγώ σας δείχνω ένα μέσο τρόπο. Εαν θέλετε μεγάλες τις πλεξίδες χωρίζετε το ζυμάρι στα τρία.
Μετά υλικά που σας δίνω εγώ έκανα 2 πλεξίδες των 500, 1γεμιστή με σοκολάτα και αμύγδαλο των 500γρ.και 5 μικρά γεμιστά.
Θα δείτε την περιγραφή για το πως γίνονται οι πλεξίδες στο βίντεο. Νομίζω είναι κατατοπιστικό. Αν έχετε οποιαδήποτε απορία εγώ είμαι εδώ να βοηθήσω.
Τις τοποθετώ στην λαμαρίνα και τις αφήνω 20'-30'να ξεκουραστούν.
Ετοιμάζω ένα μπολ με 1 κρόκο αβγού, 2-3 κουταλιές ζάχαρη και λίγο γάλα και μόλις περάσει η μισή ώρα αλείφω απαλά τα τσουρέκια μου με αυτό το υλικό, τα αφήνω λίγο ήσυχα για 10' όσο χρειάζεται να ανάψω και να προθερμάνω το φούρνο στους180°C (στο βίντεο κάνω λάθος και σας λέω περίπου 20'αντι για 10') .
Θα τα ψήσω για 25'-30' ανάλογα με τον φούρνο θα τα δούμε να έχουν ωραίο χρώμα.

Είναι μια πολύ ωραία συνταγή, εύκολη, τα τσουρέκια βέβαια είναι λίγο ζόρικα και ευαίσθητα, θέλουν φροντίδα και εύκολα μπορούν να μην γίνουν όπως τα θέλουμε και μιλάω για εμάς τις όχι και τόσο έμπειρες, όσον αφορά τα τσουρέκια βεβαίως-βεβαίως. Όμως σίγουρα θα 'ναι νόστιμα και ποτέ δεν ξεχνάμε...η προσπάθεια μετράει .
Καλή και μεγάλη επιτυχία εύχομαι!
Οποιαδήποτε απορία είμαι εδώ για να την λύσουμε.
Θα χαρώ πολύ να μου πείτε ότι τα κάνατε και να δω φωτογραφίες σας. 

Καλή απόλαυση 
#mimi 

Να τονίσω ότι πάντα διαβάζουμε την συνταγή  και βλέπουμε το βίντεο πολλές φορές να το κατανοήσουμε καλά. Αυτό ισχύει για όλες τις συνταγές.

------------------------------------------------------------------------------ Ακολουθήστε με : #Youtube https://bit.ly/37zo0DI #Facebook: https://www.facebook.com/GRrecipes #Instagram: https://www.instagram.com/cookinggreekrecipes #Βlogger: https://cookinggreekrecipes.blogspot.com/ #Twitter: https://twitter.com/GCRGreekCook #TikTok https://www.tiktok.com/@mimirecipes -------------------------------------------------------------------------------------------------
Reactions:
Close Menu